Dit jaar vieren de Vrienden van Sint Petrus een bijzonder jubileum. In november 2013 werd ons initiatief gestart met als doel de Sint Petruskerk en haar activiteiten te ondersteunen. Nu, twaalf en een half jaar later, mogen wij met trots terugkijken op wat er samen met onze vrienden is bereikt.

Wat begon als een initiatief van betrokken parochianen en liefhebbers van de Sint Petruskerk, is uitgegroeid tot een hechte groep van ongeveer honderd trouwe vrienden. Dankzij hun steun, betrokkenheid en enthousiasme hebben wij in de afgelopen jaren veel mooie projecten kunnen realiseren.

Daarnaast hebben de Vrienden van Sint Petrus een belangrijke bijdrage geleverd aan activiteiten die inmiddels een vaste plaats hebben gekregen binnen onze geloofsgemeenschap. Het jaarlijkse kerstconcert, de taxatiemiddag en de kerststallententoonstelling zijn daar prachtige voorbeelden van. Activiteiten die mensen samenbrengen, herinneringen creƫren en bijdragen aan de levendigheid van onze kerk.

Een jubileum als dit is een mooi moment om stil te staan bij alles wat in de afgelopen twaalf en een half jaar tot stand is gekomen. Niet alleen bij de zichtbare resultaten, maar vooral ook bij de vele vrijwilligers, initiatiefnemers, donateurs en vrienden die zich al die jaren hebben ingezet voor de Sint Petruskerk.

Wij spreken onze oprechte dank uit aan iedereen die de Vrienden van Sint Petrus in de afgelopen jaren heeft gesteund. Dankzij uw betrokkenheid blijft de Sint Petruskerk een plaats van ontmoeting, cultuur, historie en geloof.

Dit jubileum is niet alleen een moment om terug te kijken, maar ook om vooruit te zien. Met dezelfde betrokkenheid en verbondenheid hopen wij ons ook de komende jaren te blijven inzetten voor onze prachtige kerk en haar gemeenschap.

Dank aan iedereen die daar de afgelopen 12,5 jaar deel van heeft uitgemaakt.